Midsommarfest 2019-06-19

Sen SPF iorerna Berga har haft midsommarfest vid Hembygdsstugan Lagan.75 personer hade bänkat sig i tälten, som fick öppnas upp för att få lagom temperatur. Några droppar regn hörde vi landa på taken, mullret från ovan höll sig på avstånd. Elmtoftarna stod för underhållningen med musik från vår ungdom.
Dagens meny var den traditionella med sill, potatis, hembakt bröd, och sås av hemligt recept. Därtill lite ”kryddat” för den som önskade. Som dessert blev det kaffe med rulltårtsbakelse. Som avslutning tömdes borden på bordsdekorationerna, de blev vinster i blomsterlotteriet.
Erland Andersson tackade Elmtoftarna med var sin sommarblomma, och de medlemmar som på olika sätt varit delaktiga i genomförandet av festen fick en varm applåd som belöning. Alla önskades en trevlig sommar tills vi ses igen den 21 juli på Kyulenstierna utomhusteater i Kalmar. Anmälningar togs också upp till ”hemliga resan den 10 september. Upptaktsmötet 19 augusti har vi som vanligt på Bolmsö Bygdegård dit nya som gamla medlemmar är välkomna utan föranmälan.