Månadsmöte 2016.10.17

Månadsmöte

Oktobermöte med SPF Seniorerna Berga
Att ha månadsmöte i älgjaktstider visade sig bli en fullträff, då det infann sig drygt 120 medlemmar till mötet. Anledningen till det berodde säkert på att Sune Rosell skulle visa bilder från sina år som lantbrevbärare i Bergatrakten. Bland all post kom också kameran med och den kom till flitig användning att föreviga naturens skiftningar och personer som stod vid brevlådan och väntade på pensionen som utbetalades kontant. Igenkänningsfaktorn var stor och när Sune talade om vad personerna på bilderna hette och han vid något tillfälle hade fel namn, blev han snabbt tillrättavisad. Sune hade många bilder med sig och det var bra, för att dagens sångunderhållare låg hemma mellan lakan.
Under kaffepausen gjordes enkäter på eventuella cirklar som kan starta efter nyår. Listan med anmälningar till julbordet på Lagadalens Restaurang den 9 december gick också runt och blev näst intill fulltecknad. Erland tar emot anmälningar till återstående platser. Aktiviteter som sällskapsspel, bordtennis och boule (nu inomhus i Berghem) pågår för fullt. Bowlingen har fått en smartstart, då Bergalaget åkte till Markaryd och var ofina nog att besegra både Ljungby och värdlaget.
Eftermiddagen avslutades med lottdragning och Erland Andersson tackade dagens funktionärer och alla medlemmar för trevlig samvaro, och påminde om nästa medlemsmöte den 21 november. Då kommer Ehrling Lundberg på besök och då kommer säkert många Elvisfans för att lyssna.