Höstupptakt på Bolmsö 13/8 2018

SPF Seniorerna Berga inledde höstsäsongen med ett upptaktsmöte i Bolmsö bygdegård. Ordförande Erland Andersson hälsade drygt 100 närvarande, varav en ny medlem, varmt välkomna. Mötet inleddes med en film som Bolmsö knutters spelat in under en resa till Norge. Vi fick se fina natursköna platser svepa förbi på deras resa genom Hardangervidda och fram till Rjukan som var målet för resan.
Erland informerade om att det kommit in en del intresseanmälningar till de nya lägenheter som ska byggas i Lagan. Det går fortfarande anmäla sitt intresse för dessa lägenheter. Alla medlemmar i SPF som har avtal med e-on bör kontrollera att utlovad rabatt erhålles. Förutom höstens program blir det en kulturdag på Växjö konserthus 12 september. Den 19 september blir det en Trafikdag där man kör runt Åsnen och gör stopp vid stationer som handlar om viltolyckor, elbilar och försäkringar. Våra ordinarie aktiviteter som börjar i september och pågår hela hösten är bordtennis, boule, bowling och sällskapsspel. Tider för dessa aktiviteter finns på vår hemsida.
Resor som är aktuella är hemlig resa 29 augusti och resa till Holland våren 2019. Det finns ett fåtal platser kvar till de resorna.
Mötet avslutades med dragning i lotterier. Erland tackade alla mötesdeltagare och dagens funktionärer som bjöd på en god sallad och fika samt de som skötte lotteriet. Nästa möte är den 17 september i missionskyrkans lokaler kl 14.00.