Månadsmöte 2017.05.15

• Eva Gun Westford

SPF Seniorerna Berga har haft ett välbesökt månadsmöte i maj. Ordförande Erland Andersson hälsade alla medlemmar välkomna. Ett välkomnande fick också Eva-Gun Westford som är polistaleskvinna i region Skåne och nu även känd för sin bok Mitt Walanderland. Vi fick lyssna till ett intressant föredrag med mycket humor, hon berättade bl a om hur hon i början av sin karriär som polis i Ystad fick kämpa inom ett mansdominerat yrke.
Erland informerade om de två guidade måndagspromenader som återstår under våren/sommaren. Blekingedistriktet bjuder in till en sommarfest på Ronneby Brunn den 16 augusti, där blir det bl a en föreläsning av Yngve Gustavsson som är känd från TV-programmet om hemtjänsten i Vännäs.
Höstens program presenterades, det varieras med underhållning och föreläsningar. Till modevisningen den 7 september bjuder vi in alla i närområdet som fyllt 65 år. Förutom våra ordinarie aktiviteter i höst blir det även en tur till travbanan i Halmstad, en aktiekurs och en trädgårdskurs. Vi fick en lägesrapport om ett eventuellt trygghetsboende i Lagan som vår förening driver.
Laila Wessman informerade om resor och aktiviteter under sommaren. I höst blir det en hemlig resa, datum och lite mer information meddelas senare.
Mötet avslutades med dragning i lotterier. Erland tackade för ett trevligt möte och önskade alla en fin sommar, dagens funktionärer som bjöd på en god fika tackades också. Nästa möte är den 21 augusti då det är upptaktsmöte i Bolmsö bygdegård, dit kommer trubaduren Per Renevall för att underhålla med visor och popmusik.