Månadsmöte

• Glädjespridarna

SPF Seniorerna Berga har haft månadsmöte i januari för drygt 120 närvarande varav 3 nya medlemmar. Ordförande Erland Andersson hälsade alla välkomna. Mötet inleddes med underhållning och sång av Glädjespridarna. Vi bjöds på många gamla favoriter, bland annat Glöm inte bort dina vänner och ett medley av Sven-Ingvars låtar.
Erland informerade om resor och aktiviteter. Det finns några platser kvar till 5-dagarsresan till Norge, 21-25 juli. En resa går till Ullared 12:e februari. Vi har bokat ett studiebesök på Portbolaget i Vittaryd 6:e februari, p g a att vi fått in så många anmälningar gör vi ytterligare ett besök den 13:e februaei. Samåkning sker från järnvägsstationen i Lagan kl 9.30.
Den 1:a mars kl 18.00 blir det en föreläsning om Lucky Strike - en filmberättelse om kärlek och dramatik under andra världskriget som berör både kvinnor och män. Fysiska aktiviteter har kommit igång, det finns plats för fler, är du intresserad av att delta i något är du välkommen. Vi möter Markaryd i Bowling 9:e februari. Boule pågår i Berghem 1 gång/vecka. Vi är också igång med bordtennis i Vittaryd och kortspel i Slussens lokaler. Trädgårdscirkel anordnas hemma hos Berit Svensson. Tycker du att frågesport är roligt? Tveka då inte att höra av dig till Erland så får du delta i vårens kunskapstävling Hjärnkoll.
Valberdningen är klar med sina val av styrelsemedlemmar som presenteras på årsmötet.
Erland berättade om höjningen av pensionerna från 1:a januari. Av sorlet i publiken kan man dra slutsatsen att höjningen inte blev så stor som förväntad.
Erland tackade alla närvarande samt dagens funktionärer som bjöd på semlor och lotterier. Nästa månadsmöte är 19:e februari då det är årsmöte med parentation. Enligt tradition bjuds på smörgåstårta.