Mysig kväll med countrymusik

Ordförande Carl hälsade alla medlemmar välkomna och delade ut SPF-nålar till fyra nya medlemmar. Britt P fick två Sverigelotter för att ha värvat nya medlemmar.

Informerade om att det figurerar falska telefonsamtal av olika slag där de vill att mottagaren skall identifiera sig med bank-id och mejl där man uppmanas att öppna mejlet vilket man absolut inte skall göra. Släng det omgående för enligt polisen så skickar de inte viktiga ärenden på mejl utan med post. Är du osäker hur du skall göra ring polisen så hjälper de till.

Föreningen behöver två frivilliga medlemmar som kan hålla i studiecirklar och en medlem till valberedningen samt två medlemmar till programkommittén, (uppgiften är att välja ut olika typer av underhållning på månadsträffarna). Hör av er till ordförande om ni är intresserade av att hjälpa till.

Det serverades kaffe/te och smarriga smörrebröd från Happy Dane.

Därefter var det dags för kvällens underhållning med Country & Westernmusik framförd av Benny Jannerbrink som är född i Avesta och började som dansbandssångare och musiker i Jerry Greens och Eldorados. Därefter lade han musiken åt siden men när han gick i pension 2011 blev det en återstart. Benny skriver egna låtar med berättande texter i huvudsak på svenska som han framför samt många kända countrylåtar som publiken kände igen och kunde sjunga med i. En mysig musikkväll som uppskattades av medlemmarna.

Kvällen avslutades med lotteri och fina vinster.

Ulla Jonsson