Månadsträff Lucia

Julfest hos SPF Seniorerna Onsala

Ordförande hälsade alla välkomna till decembers Månadsträff samt delade ut SPF-nålar till 6 nya medlemmar.
I en fullsatt lokal i Galaxen samlades medlemmarna till en gemensam julfest, där det bjöds på en välsmakande jullandgång.
SPF-Seniorerna Onsalas Lucior sjöng sin egen luciasång för oss, alltid lika uppskattad.
Underhållning av Gathe-kören som sjöng låtar av Sven Ingvars.
Därefter var det Lotteri med glöggtema som vinster
Några av våra deltagare från Linedansen visade vad de lärt sig under året. Kanske någon som blev intresserad av att vara med!
Även i år hade vi tur att få besök av Lucia med tärnor, pepparkaksgubbe och tomtar från Fjordskolan, som sjöng så fint och stämningsfullt för oss under ledning av musiklärare Peter på gitarr.
Därefter läste Margareta Bernefur dikten Tomten av Viktor Rydberg och som avslutning sjöng Gathe-kören Stilla Natt och Rune Erlandsson spelade munspel.
En underhållande och trevlig kväll som fick oss att känna julstämning, tack till alla som medverkade.
Ulla Jonsson