Månadsträff 28 januari 2019

Strålande tider och tillbakablickar

Årets första månadsträff blev välbesökt och ordförande hälsade medlemmarna välkomna.

Det var 6 nya medlemmar som fick var sin SPF-nål som bevis på att de är med i vår förening. Vi önskar dem hjärtligt välkomna till SPF Onsala.

Information från funktionärer. Dags att anmäla sig till vårens resor, vi börjar med dagsresor, den första gick den 1 februari till Ullared och bussen var nästan fullbokad och lyckad enligt de som var med på denna shoppingtur. I mars åker vi till Ikea, Älmhult och i maj bär det av till Läckö Slott. I slutet av augusti blir den 3-dagarsresa till Römö/Sylt. Det finns utförligare information i programmet som skickats ut till medlemmarna.

Efter mingelstund med kaffe/te och smörgås var det dags för underhållning av Alexandra och Henrik Murdock, två begåvade artister som i sång och små sketcher beskrev utvecklingen i bondesamhället i Halland från 20-talet och framåt, när elen gör sitt intåg i hemmet. Glada visor (där publiken ibland kunde sjunga med) och många roliga klädbyten för handlingen framåt. Kvinnornas slit, med alla sysslor som ska utföras för hand till att det med tiden kommer fler hushållsmaskiner som underlättar arbetet. Detta med en glimt i ögat visar att männen inte deltar så värst mycket i arbetet. Ett trevligt och igenkännande program.

Efter det sedvanliga och populära lotteriet avslutade ordförande mötet och önskade alla välkomna tillbaka till årsmötet 25 februari. Glöm inte anmäla er i god tid.

Ulla Jonsson