Månadsträff Januari 2017

SPF Seniorerna Onsala hade årets första Månadsträff i Galaxen den 30:e januari. En stor skara medlemmar hade infunnit sig vilka fick lyssna till ordförande Hans Carlssons välkomstord och information. Informationen gällde bland annat pensionärsorganisationernas debatterade medverkan vid kommunens träffpunkter. Där har man gemensamt uttalat sig om att man endast ställer upp med volontärverksamhet. I medlemsskaran fanns också några nya sådana vilka - numera traditionsenligt – erhöll en klubbnål.
Vi blev sedan underhållna med musik och sång och en och annan historia av två gentlemän från "Valldagänget". Den tredje befann sig för dagen på sydligare breddgrader. Deras repertoar innehöll välkända låtar som lockade åhörarskaran till allsång. Efter denna musikaliska begivenhet smakade det bra med en macka och en kopp samt en pratstund med bordsgrannarna. Kvällens musikanter fortsatte underhålla även en stund efter fikapausen varpå mötet kunde avslutas med lotterier.