Mysig musikkväll

Årets första månadsträff den 30 januari på Galaxen lockade många medlemmar. Ordförande Carl hälsade alla välkomna och delade ut SPF-nålar till sju nya medlemmar. Påminde om att det är Hjärnkoll på Bogrens väg den 2 mars kl 14.00. Årsmöte den 27 februari då det bjuds på semla.

Den 27 januari var ett antal medlemmar på Rundresa i Göteborg, en väldigt lyckad och uppskattad resa. Information om vårens övriga resor som är på gång, Hallandsresa 24/2, 2-dagars resa till Flensburg 3/3-2/4 och Bohuslän den 14/6.

Sedan blev det fika med god smörgås.

Därefter blev det underhållning av Valldagänget, tre spelmän (Kent, Sivert och Hans-Åke) som bjöd på ett omväxlande och välkomponerat musikprogram från Taube till Beatles och Sven Ingvars samt The Spotnicks och The Shadows blandat med episoder, historier och dialog med publiken. Många låtar som vi kände igen och kunde sjunga med i. En mysig musikkväll.

Mötet avslutades med sedvanligt lotteri och det var några lyckliga vinnare som gick hem med fina vinster.

Ulla Jonsson