Månadsträff oktober

SPF Seniorerna månadsträff i Galaxen den 23 oktober

Ordförande Hans Carlsson hade nöjet att hälsa ca 150 medlemmar välkomna till månadsträffen, tre nya medlemmar fick var sin medlemsnål.
Vi fick lite information från försäkringsansvarig om vilka försäkringar som gäller för medlemmarna och mer om detta finns att läsa på vår hemsida. Även en påminnelse från trafikansvarig om hur viktigt det är att använda reflexer så man syns om man är utomhus när det är mörkt samt att det är dags att byta till vinterdäck.
Efter denna inledning serverades det kaffe/te och en god smörgås.
Tobias Herbertzon som var kvällens gäst och är en duktig underhållare tog över scenen samt bjöd oss på en musikalisk resa genom Sveriges landskap med början i Norrland och avslutning i Halland.
Det var många kända låtar som var anpassade till respektive landskap samt en känd artist därifrån och som publiken kunde sjunga med i.
Mellan låtarna berättade Tobias en del bra och roliga historier. Eftersom Tobias har kurser i bl.a Ukulele så spelade han en del av låtarna på detta instrument.
En trevlig och uppiggande underhållning i kvällsmörkret. Som avslutning var det som vanligt lotteri och en del av oss fick med sig fina vinster hem.
Nästa månadsmöte är den 20 november då vi får besök från
Onsala Rymdobservatorium.