Vackra Lofoten i bilder

SPF Seniorerna Onsala hade månadsträff på Galaxen den 27 mars. Ordförande Carl hälsade medlemmarna välkomna och delade ut SPF-nål till tre nya medlemmar.

Lisbeth M fick en SPF-glasdroppe och en bukett blommor som tack för sina spontanresor som hon ordnat och fler som kommer.

Det kommer att bli en vårfest/grillfest den 22 maj kl 17.00 där det kommer att grillas korv och hamburgare samt underhållning.

Fika med kaffe/te och en fralla.

Gudrun Ceasar visade ett fantastiskt bildspel från sin resa till Lofoten 2019 och även bilder från en valsafari som varade i sex timmar. Därefter tog Agneta Eriksby över och läste sin egen prosa och dikter om livets vedermödor i glädje och sorg som ackompanjerades av meditativa naturbilder. Gudrun och Agneta har även gjort två böcker tillsammans och medverkat på Värmländska bokmässor, de kallar sitt framträdande för Axplock ur livet.

Lotteri och avslutning där det var ett antal glada vinnare som gick hem med fina vinster.

Ulla Jonsson