"Året runt i vår tama natur"

SPF Seniorerna Onsala hade månadsträff på Galaxen den 28 mars. Ordförande Carl öppnade mötet och hälsade välkomna. SPF-nålar delades ut till två nya medlemmar.

Kort information om kommande resor, Halländska gårdar den 22 april är nästan fulltecknad. Tura/Helsingborg 17 juni där finns fortfarande platser kvar.

Distriktsmästerskap i bordtennis den 30 mars där två damer och tre herrar från vår förening deltar.

Besök av två damer från SPF Vallda/Släp som informerade om deras resa till Tyskland i augusti och erbjöd våra medlemmar att teckna sig för denna resa.

Därefter serverades kaffe/te med en god smörgås.

Maria Berg trädgårdsfantast, berättade om – Året runt i vår tama natur, visade bildspel, samt höll ett kort föredrag om sina besök från jordens alla väderstreck. Fröer och böcker fanns att köpa och även smakprov på något hemlagat.

Mötet avslutades med sedvanligt lotteri med fina vinster till de som hade turen på sin sida.

Eddi Segerström/Ulla Jonsson