I huvudet på en radiopratare

Kåserier om livet som radiopratare

Ordförande Hasse Carlsson hälsade medlemmarna välkomna och informerade om att vi i mitten av november hade bjudit in till en medlemsträff för nya medlemmar, där de fick information om föreningen och hur vi jobbar och även möjlighet att tycka till om vad som är bra och dåligt. Ett trevligt sätt att möta nya medlemmar och en chans för styrelsen att få fler synpunkter på aktiviteter.

Hasse berättade också att vi till vår väntjänst fått ihop en grupp som skall försöka hjälpa de i föreningen som känner sig ensamma och har svårt att ta sig ut själva.

Det var 3 nya medlemmar som fick var sin SPF-nål som bevis på att de är med i vår förening. Vi önskar dem hjärtligt välkomna till SPF Onsala.

Vår trafikansvarig Olle Lundin påminde om att går du på en gemensam gång/cykelbana och möter en cyklist skall du hålla till vänster, detta för att kunna få ögonkontakt med cyklisten och undvika olyckor.

Efter en god smörgås med kaffe/te och trevligt småprat var det dags för kvällens gäst. Radioprataren och programledaren, skådespelare och reklammannen Lennart Jonsson att ta över mikrofonen. I 32 år har han i Radio Halland snurrat sitt hjul och ställt frågor, totalt blev det 1400 program. Han har även dragit igång motorcykelklubben The old knutters och teatergruppen Scendraget.

Lennart Jonsson som förutom kåserier roade oss också med en hel del roliga historier med mycket skratt och uppskattning av publiken. Lennart Jonsson har förmågan att få folk att lyssna och det är väl en anledning till att han var så populär som radiopratare.

Lite historik om Sven Jerring (hela Sveriges farbror Sven) Barnens brevlåda som premiärsändes första gången 1925 och ända fram till 1972. Lennart Hyland som verkligen var en naturbegåvning som programledare var i 50 år även hallåman och sportjournalist.

Innan det sedvanliga och populära lotteriet tog över, avslutade ordförande mötet.

Ulla Jonsson