Povel Ramel-tema på höstens första månadsmöte

Hösten första månadsträff SPF Seniorerna Onsala ägde rum på Galaxen 28 augusti. Ordförande Carl hälsade alla välkomna och delade ut SPF-nålar till fyra nya medlemmar.

Han informerade om att Hallandsdistriktet fyller 70 år i slutet av augusti och det är 14 medlemmar från SPF Onsala som åker till Varberg för att vara med och fira.

Träffarna ”MOT ofrivillig ensamhet” startade tisdag den 5 september på Båtmuseum vid Onsala kyrka och är varje jämn tisdag mellan klockan 11 och 13. Välkommen in på en fika och en pratstund eller för att få hjälp med dator eller mobil.

Därefter var det dags för kaffe/te med en god smörgås samt en smarrig hallongrotta som Ingrid bakat.

Lasse Sörbom och Pelle Jageby stod för underhållning med Powel Ramel-tema. Mellan sångerna fick vi höra Lasse berätta lite om Powels liv, vilket innehållit mycket tragik. När Powel var 15 år omkom hans föräldrar i en bilolycka, Powel var med i bilen men klarade sig utan livshotande skador. Hans faster tog hand om honom under hela hans uppväxt.

Denna kväll fick vi bland annat höra Gräsänkling blues, Underbart är kort, Naturbarn, Måste vägen till Curcao gunga så och sången om Karl Nilsson som innehåller 66 versrader och 569 ord som duon klarade galant utan att staka sig. Bra gjort. Det blev många goa skratt mellan låtarna när Lasse och Pelle berättade anekdoter från olika revyer som Powel medverkat i.

En härlig upplevelsekväll då man gick hem med ett leende.

Kvällen avslutades med sedvanligt lotteri och fina vinster till de som hade turen med sig.

Ulla Jonsson