Musikalisk resa till Malmö

Vi var 30 medlemmar från SPF Seniorerna i Onsala som åkte med Veddige Buss från Onsala kyrka den 28 oktober till Nöjesteatern i Malmö. Vid ankomsten till Malmö bjöds vi på teaterlunch och därefter var det dags för föreställningen av musikalen De e de vi kallar kärlek. Vi fick lyssna på schlagerhits från Lasse Holm, Ingela Pling Forsman och Torgny Söderbergs låtskatter.

Kärleken är evig, Främling, Bra vibrationer, Eloise och Diggiloo Diggeley var bara några av de 26 schlagerhits som tillsammans bygger denna feel good musik.

Handlingen utspelar sig år 1985, melodifestivalen är på väg utför och tappar tittare. VT gör då en storsatsning med den största talangtävlingen någonsin. På väg till den lilla staden Målinge där den stora showhändelsen förbereds som skall sätta Målinge på kartan. En rad obekanta personer (för stadens invånare) anländer mitt i förberedelserna och den invanda småstadslunken sätts snabbt ur spel...

En härlig och medryckande musikal som är värd att se.

Nöjda och glada medlemmar satte sig i bussen för färd hemåt med ett stopp på Rasta Hallandsåsen.

Ulla Jonsson