Skönsjungande sång av medlemmarna

Den 13 december var det månadsträff/julfest hos SPF Seniorerna Onsala. Ordförande inledde med att hälsa de närvarande varmt välkomna. Programbladet som innehåller alla våra aktiviteter och resor för våren 2022 kommer att finnas i medlemmarnas brevlådor i början av det nya året. Från och med 1 januari har vi nya kontaktuppgifter både på telefon och e-post.

Därefter startade underhållningen med luciatåg, tärnor och stjärngossar som framfördes av några av våra medlemmar, vilket blev väldigt uppskattat av publiken. Efter den stämningsfulla inledningen serverades en mycket god julsmörgås, som levererats av Happy Dane i Kungsbacka. Nu var det dags får våg egen skönsjungande sångkör, Gathesångarna, som framförde både kända och även någon okänd julsång. Vi fick också en fin uppvisning i linedance av några deltagare i denna aktivitet. Festen avslutades med det sedvanliga lotteriet med extra uppskattade vinster.

Innan vi skildes åt läste Lennart M den stämningsfulla dikten Tomten av Viktor Rydberg innan Rune E på munspel framförde Stilla Natt tillsammans med Gathesångarna.

Ulla Jonsson/H Dahlberg (foto)