Luffarskoj med Mårten och Bengt-Göthe

SPF Seniorerna Onsala hade månadsträff på Galaxen den 31 oktober. Ordförande Carl E hälsade medlemmarna välkomna och delade även ut SPF-nålar till fyra nya medlemmar. Sverigelotter delades ut till de medlemmar som värvat dessa nya. Carl berättade om höstens resa till Wapnö, det finns fortfarande några platser kvar.

Det blir också en resa till Falkenbergsrevyn den 7 januari 2023.

Trafikansvarig Tommy A påminde om att det är dags att byta till vinterdäck och att inte gå ut i mörkret utan reflex eller reflexväst på.

Fikastund med kaffe/te och goda smörgåsar från Happy Dane.

Underhållning av Mårten och Bengt-Göthe från Halmstad (två kringvandrande luffare/gatumusikanter som bjöd oss på luffarskoj, svängiga gamla dängor och roliga små berättelser samt en känslosam kärleksvisa av Allan Edvall. De spelade gitarr, dragspel, banjo och ett litet mini munspel. En trivsam kväll i höstmörkret.

Mötet avslutades med sedvanligt lotteri och fina priser.

Ulla Jonsson