Igenkänning med "Frank Sinatra"

Årets första månadsträff för SPF Onsala var på Galaxen den 29 januari. Vår ordförande Carl E hälsade välkomna och delade ut SPF-nålar till fem nya medlemmar.

Han informerade också om att de som vill ha medlemskortet med tillgång till rabatter finns att få med sig hem när mötet är slut. Påminde om att det är Hjärnkoll på i samlingslokalen på Bogrens väg den 7 mars, anmälan görs till Carl.

Det finns fortfarande platser kvar till vårens resor, Gårdarna runt sjön 5 april och Göteborgs Öar 3 maj.

Kallelse är utskickad inför Årsstämman den 26 februari då det bjuds på gratis semla.

Dags för kaffe/te och en god smörgås från Kungsbackas äldsta butik.

Kvällens underhållning stod den brittiske sångaren Robert Twamley för som gav oss sin tolkning av Great American Songbook. Som med en bakgrund inom American och Country har Robert alltid beundrat mannen som också är känd som the Chairman of the board. Robert åker runt i Sverige och sjunger Frank Sinatras låtar med sin härliga röst. En kväll med mycket igenkännande och skön musik.

Avslutning med lotteri, många glada vinnare som gick hem med sina vinster.

Ulla Jonsson