Niklas Carlsson och Musikquiz

Musik från New Orleans blandat med låtar från en yngre tid

Första Månadsträffen på 1,5 år ägde rum den 30 augusti på Galaxen. Ordförande Carl E hälsade de cirka 55 medlemmarna välkomna och delade ut SPF-nål till en ny medlem. Agneta A höll en parentation över medlemmar som avlidit under 2020/2021, följt av en tyst minut. Därefter informerade ordföranden om vad som hänt sedan början av 2020 och vad som kommer att hända under resten av 2021. En ny aktivitet startade den 7 september mellan kl 10.00 - 12.00 på Galaxen och kommer att pågå varannan tisdag, dit medlemmarna är välkomna till en pratstund och fika.

I pausen blev vi serverade en god smörgås från David Bagare samt kaffe/te.

Niklas Carlsson underhåll oss med ett Musikquiz som bestod av nio frågor som skulle besvaras av de elva lagen. Pris utdelades till de lag som fick ihop mest resp. minst antal poäng.

Ordföranden tackade för visat intresse och träffen avslutades med sedvanligt lotteri med fina vinster.

Ulla Jonsson