Berättarcafé torsdagar kl 10.00 på Vuxenskolan

Träffar för alla som vill vara med på torsdagar på Vuxenskolan kl 10.00. Gratis fika. Mer information kommer inom kort. Första gången medverkar Ulla-Britt Hellman, Gunnel Bergqvist och Helerna Holmberg. Träffarnas innehåll utformas gemensamt av de närvarande deltagarna och det är goda möjligheter att påverka vad man är intresserad av. Ett samverkansprojekt mellan SPF och Vuxenskolan.

MÖTESPLATS – GEMENSKAP - BERÄTTARCAFÉ.
Mer information kommer inom kort

Denna verksamhet är tänkt vara något för att motverka ensamhet som SPF föreningarna och Vuxenskolan gör tillsammans. Det som behövs från SPF håll är att rodda träffarna som helst skall vara på en bestämd veckodag med samma tid vid samtliga tillfällen. Det kommer inte att vara någon kostnad för SPF föreningarna och inte för deltagarnas fika då projektmedel finansierar kostnader som fika och lokalhyra samt vid något tillfälle en underhållare som visar bilder eller sjunger och spelar. Verksamheten är tänkt att pågå under en längre tid och i överenskommelse mellan SPF föreningarna och Vuxenskolan. Startar upp nu och under sommaren och en bit in på hösten.