Radiosändningarna fortsätter under våren 2021

Programmen fortsätter under våren 2021 och kommer att innehålla nyttig information, musik och mycket mer.

• Närradio

Inför våren 2021:

Närradiosändningarna fortsätter under våren 2021 första onsdagen i varje månad kl 15 med repris veckan efter på onsdag kl 15. Onsdagen den 13 januari 2021 kl 15.00 (repris 20 jan 15.00) informerar Christina Seveborg från biblioteket och ger boktips. SPF Frökind kommer också att delta och berätta om sin verksamhet.

Därefter sänder SPF i närradion kl 15 onsdagarna 3 februari, 3 mars och 7 april med repriser efterföljande onsdag kl 15.

"Radiogruppen" som består av Roland Nilson. Lennart Falegård och Kjell-Åke Lind planerar och genomför sändningarna. De tar tacksamt emot tips och idéer om programinnehåll.

.....................................................

Från hösten 2020:

SPF Falköping kommer åter i Närradion
SPF Pensionärsförening i Falköping, återupptar nu sina sändningar i närradion. Flertalet av den traditionella mötesverksamheten och andra aktiviteter är ju pausad på grund av Coronapandemin och vi ser närradion som ett komplement till att hålla kontakten med våra medlemmar och Falköpingsborna i allmänhet.
Föreningens planer är att sända på de tider som medlemsmötena brukar ske, alltså första onsdagen i varje månad och premiären sker onsdagen den 7 oktober kl 15.00.

I programmet onsdag 7 oktober medverkar bl.a. Barbro Johansson som är en av de friskvårdsansvariga i föreningen och berättar om vandringen tidigare samma dag och den kommande vandringen 21 oktober. Repris onsdag 14 oktober kl 15.00

I programmet onsdag 4 november kl 15.00 medverkar förbundsordförande Eva Eriksson och ev. ytterligare någon gäst. Repris onsdag 11 november kl 15.00.

I programmet onsdag 2 december får vi bl.a. medverkan av polisen som bl.a. har en del information om bedrägerier mot äldre. Repris onsdag 9 december kl 15.00.

I övrigt blir det en blandad kompott av information om SPF:s verksamhet och mål, och naturligtvis också en del musik. /Styrelsen