Alla aktiviteter för SPF utom Boul är inställda tills vidare p.g.a. Corona virus

Alla aktiviter för SPF utom Boul är inställda tills vidare. Se detaljer under bilden.

• Coronavirus

Uppdaterat 2020-03-18

Folkhälsomyndigheten har kommit med en rekommendation att äldre inte ska lämna hemmet i onödan.

Det betyder att SPF Seniorerna Falköping nu ställer in alla aktiviteter tills vidare:

• Månadsträffen 1 april och 6 maj.
  • Stadsteatern 29 mars
  • Studiebesök 31 mars
  • Vara konsethus 19 april
  • Resa till Dalarna 4-6 maj
  • Vandring 18/3 OBS endast denna i nuläget (kontakta Barbro eller Britt-Marie)
  • Fredagsträning på Energi TC OBS resten av terminen (slutar i april).
  • Boule tills vidare
  • Bridge Tills vidare
  • Må bra Grupp Tills vidare
  • Sångfåglarna Tills vidare
  • Mat o Prat Tills vidare
  • Studiecirklar Tills vidare
  • Veteranvetarna Tills vidare

Du kan kontakta ledare för respektive aktivitet om du undrar över något.                    Vem som är ledere/kontaktperson framgår av programbladet.

Vi vill också uppmana våra yngsta medlemmar, som är fullt friska, att hjälpa äldre medlemmar med att handla mat och gå till apoteket om de saknar yngre släktingar och vänner. Detta är en tid att vara solidariska med varandra och sträcka ut en hjälpande hand. Kom bara ihåg att inte utsätta er själva eller andra för onödig risk. Även om ni inte kan mötas i föreningarna kan ni ringa till varandra för att minska känslan av isolering. Speciellt bör ni tänka om det är någon medlem som saknar anhöriga och kan känna sig extra ensam.

Varma hälsningar