Medlemsmöten våren 2024

Medlemsmöten i Götasalen

Anmälan till telefon 070-415 32 92 (ej sms) eller via e-post: spfskovde@telia.com, senast torsdag kl. 12 före aktuellt möte.

OBS! Anmälan är bindande. Önskemål om speciellt kaffebröd m.h.t. allergi anges vid anmälan. Alla möten i Götasalen startar kl. 14.30. Kostnad 60 kr kontant eller Swish.

”Prova på”-erbjudande till Dig som ännu inte är
medlem.
Välkommen att utan kostnad deltaga vid något av våra medlemsmöten i Götasalen. Där erbjuds underhållning, fika och information om föreningen och om aktuella aktiviteter. Innehåll och tid för medlemsmötena hittar du här i programmet. Anmäl gärna deltagande via tfn eller epost eller kom ändå.
Hur kan jag ta mig till medlemsmöten på Götasalen?
D
et går att köra bil ända fram till ingången till Götasalen för av- och påstigning och ingången är handikappanpassad. Parkeringsplatser finns i
närområdet t.ex.
• 5 st på baksidan av Götasalen märkta ”Endast för lunchgäster till Götasalen”, Högskolans p-platser får ej användas utan parkeringstillstånd.
• 6 st vid Galathea,
• På gatorna väster om Mariestadsvägen
• I parkeringshuset Mode vid resecentrum.

Goda bussförbindelser finns med busslinje 1 och 10, hållplats Högskolan, ca 200 meters gångväg till Götasalen. Bussar går var 15:e minut i vardera
riktningen vid tider för våra medlemsmöten. Övriga linjer har anslutning vid Resecentrum.

15 januari. Svenskspår i Österled. Bo Sunnefeldt berättar om sitt sökande efter spår av vikingar och karoliner i Baltikum, Ryssland, Vitryssland, Ukraina och Moldavien - samt om en levande svenskkoloni vid stranden av Dnjepr.

5 februari. Sjung med! Pia och Magnus Hast från Hova spelar från sin rika
repertoar av gamla visor och schlagersånger. Deras motto är att det ska vara musik som folk känner igen och kan sjunga med i. Publiken kan även mellan låtarna få sig ett gott skratt som vi alla vet förlänger livet.

26 februari. Årsmöte. Föreningens viktigaste möte där du som medlem informeras om föreningens verksamhet, kan påverka och ställa frågor. Galatheakören, föreningens egen kör, underhåller oss med nya och välkända melodier.

18 mars. Gustaf Fröding. En av våra mest folkkära diktare: Sjung vackert om kärlek. Leif Olsson kommer att berätta om Fröding samt läsa ett urval av hans dikter och skrönor. I programmet får vi även ta del av inslag ur pjäsen Sjung en sång om kärlek som här uppförs av några medarbetare från Leifs Teater.

8 april. Kända låtar. Marianne Westberg och Håkan Nyström underhåller oss med gamla kända låtar till dragspel, gitarr, tvärflöjt och durspel. Vi bjuds även på en och annan västgötahistoria mellan låtarna.

29 april. Bagartanterna. Ger med varm humor en hyllning till den genuina ”tanten”, en dam som börjar bli alltmer sällsynt.

20 maj. The Spinning Wheels. Skaraborgsbandet som spelar 50- 60- talsrock väcker kanske lusten att i vårkvällen ta en tur med en amerikanare och samtidigt lyssna till den medryckande musiken.

10 juni. Sillunch. Vi inleder sommaren med föreningens traditionella sillunch. Tillsammans får vi njuta av sill och dilldoftande färskpotatis. Möt upp vid Golfresturangen kl.14.00. Pris cirka 150 kronor per person.