SPF Seniorerna Skövde

Allmänt om SPF Seniorerna

som är en ideell intresseorganisation, partipolitisk och religiöst obunden.

• Den vill ge pensionärerna möjlighet att under gemytliga former träffas samt att med kraft bevaka pensionärsfrågor.
  • SPF Seniorerna är en medlemsorganisation för personer som är berättigade till pension oavsett ålder.
  • SPF Seniorerna har i dag 850 föreningar i 27 distrikt.

I SPF Seniorerna är man medlem därför att:

• det finns någon som bevakar "äldrefrågorna"
  • för den fina sociala gemenskapen och att på "äldre dar" kunna knyta nya kontakter
  • det stora utbudet av studiecirklar och aktiviteter
  • fördelarna med rabatter inom olika områden

Allmänt om SPF Seniorerna Skövde
SPF Seniorerna Skövde har ca 850 medlemmar (maj 2023). Vi hälsar alla nytillkomna hjärtligt välkomna.

• Våra föreningsmöten och annan verksamhet annonseras på föreningens anslagstavla i Galathea samt i SLA under rubriken: FÖRENINGSNYTT som införes på fredagar.
  • Föreningsmöten hålls i regel varannan måndag i Götasalen om inte annat anges i annonsen.
  • Föreningens bankgironummer: 5308 - 1600 (används endast för inbetalning av vänmedlemsskap).
  • Medlemsavgiften betalas via inbetalningskort, som skickas ut från förbundet centralt (central uppbörd). Inbetalningskortet kommer i december.
  • E-post.Närmare 700 medlemmar har i dag anmält innehav av e-postadress. Detta innebär, att information kan distribueras snabbt och kostnadsfritt. Har du en ny e-postadress eller gjort någon ändring, meddela detta till medlemsansvarig på e-postadress, margareta.wetterberg@telia.com.

Se mer information under fliken: Information för dig som är medlem

SPF Seniorernas hemsidor
Skövde:   www.spfseniorerna.se/skovde