Medlemsmöten

Medlemsmöten våren 2024

Önskemål om speciellt kaffebröd m.h.t. allergi anges vid anmälan. Anmälan till telefon 070-415 32 92 (ej sms) eller via e-post: spfskovde@telia.com, senast torsdag kl 12:före aktuellt möte.

Alla möten i Götasalen startar kl. 14.30. Kostnad 60 kr kontant eller Swish.

”Pröva på erbjudande” för den som ännu ej är medlem samt information om parkering och bussförbindelser i anslutning till Götasalen, se längre ner!

15 januari Svenskspår i Österled
Bo Sunnerfeldt berättar om sitt sökande efter spår av vikingar och karoliner i Baltikum, Ryssland, Vitryssland, Ukraina och Moldavien - samt om en levande svenskkoloni vid stranden av Dnjepr.

5 februari Sjung med!
Pia och Magnus Hast från Hova spelar från sin rika repertoar av gamla visor och schlagersånger. Deras motto är att det ska vara musik som folk känner igen och kan sjunga med i. Publiken kan även mellan låtarna få sig ett gott skratt som vi alla vet förlänger livet.

26 februari Årsmöte
Föreningens viktigaste möte där du som medlem informeras om föreningens verksamhet, kan påverka och ställa frågor. Galatheakören, föreningens egen kör, underhåller oss med nya och välkända melodier.

18 mars Gustaf Fröding
En av våra mest folkkära diktare: Sjung vackert om kärlek. Leif Olsson kommer att berätta om Fröding samt läsa ett urval av hans dikter och skrönor. I programmet får vi även ta del av inslag ur pjäsen "Sjung en sång om kärlek" som här uppförs av några medarbetare från Leifs Teater.

8 april Kända låtar
Marianne Westberg och Håkan Nyström underhåller oss med gamla kända låtar till dragspel, gitarr, tvärflöjt och durspel. Vi bjuds även på en och annan västgötahistoria mellan låtarna.

29 april Bagartanterna
Ger med varm humor en hyllning till den genuina "tanten", en dam som börjar bli alltmer sällsynt.

20 maj The Spinning Wheels
Skaraborgsbandet som spelar 50-. 60-talsrock väcker kanske lusten att i vårkvällen ta en tur med en amerikanare och samtidigt lyssna till den medryckande musiken.

10 juni Sillunch
Tema: Vi inleder sommaren med föreingens traditionella sillunch. TIllsammans får vi njuta av sill och dilldoftande färskpotatis. Möt upp vid Golfrestaurangen kl 14.00. Pris cirka 150 kr per person.

-----------------------------------------------------------------------

”Pröva på” - erbjudande till Dig som ännu inte är medlem. Välkommen att utan kostnad deltaga vid något av våra möten i Götasalen. Där erbjuds underhållning, fika och information om föreningen och om aktuella aktiviteter.

Innehåll och tid för medlemsmötena hittar du här i programmet. Anmäl gärna deltagande via tfn eller epost eller kom ändå.

Hur kan jag ta mej till medlemsmöten på Götasalen?
Det går att köra bil ända fram till ingången till Götasalen för av- och påstigning och ingången är handikappanpassad.

P-platser finns i närområdet t.ex.
• 5 st på baksidan av Götasalen märkta ”Endast för lunchgäster till Götasalen”, Högskolans p-platser får ej användas utan tillstånd.
• 6 st vid Galathea,
• På gatorna väster om Mariestadsvägen
• I parkeringshuset Mode vid resecentrum.

Goda bussförbindelser finns med busslinje 1 och 10,
hållplats Högskolan, ca 200 meters gångväg till Götasalen. Bussar går var 15:e minut i vardera riktningen vid tider för våra möten. Övriga linjer har anslutning vid Resecentrum.

Värva nya medlemmar, vinn presentkort.
Den medlem som värvar en eller flera nya medlemmar deltager i utlottning på årsmötet av presentkort från våra sponsorer. Den som värvat flest medlemmar under det gångna verksamhetsåret erhåller 3 presentkort, bland övriga lottas 5 presentkort ut.

Skicka ett meddelande till spfskovde@telia.com med ditt namn och med namnen på den/de som du värvat som ny medlem så är du med i lotteriet.