Senvinterträff 5 mars 2024

Den 5 mars var det äntligen dags för månadsmöte i SPF Seniorerna Arbrå efter juluppehåll och årsmöte. Annan verksamhet har ändå pågått, t ex har man spelat boule utan paus, och bokcirkeln, handarbetscirkeln och danscirkeln startade efter jul. Det är så positivt att intresset ökat för dessa aktiviteter. I bokcirkeln läste vi senast Klubben av Matilda Gustavsson - en undersökning av turerna kring Jean-Claude Arnault och Svenska Akademien kring tiden för me too-rörelsen. Upprörande läsning som man verkligen behöver få samtala om! Och påminnas om!

Månadsmötet den här gången innehöll som vanligt välkomnande av ordföranden Marjatta Onkenhout, god frestelse, kaffe och kaka. fina lotterivinster och så verkligt bra underhållning med Christer Stenberg som lät oss lyssna till hans berättelser på ovanåkersmål och hans visor till gitarr. Texterna var tänkvärda och verkligen värda att lyssna till.

Våra kommande månadsträffar blir första tisdagen i varje månad klockan 14. Vi träffas i scoutstugan vid Fornhemmet. Studiebesök planeras till Tapetserare Boanders i Arbrå den 17 april och fredagen den 25 maj gör vi ett besök på Hjälpmedelscentralen i Bollnäs. Någon aktivitet blir det också till Gökottan.
Den populära boulen pågår för fullt och spelas tisdagar och torsdagar på förmiddagen. Vintertid spelas det i boulehallen mittemot Forsbrokyrkan och sommartid vid Talludden, tennisplanen. Fler är välkomna att spela och delta vid alla våra aktiteter!

Så roligt att verksamheten rullar på hos SPF Seniorerna Arbrå! Stort tack till styrelse och köksgrupp som möjliggör all denna verksamhet!