DM i boule 14 september

Arbrå tog hem vandringspriset!

• Vandringspriset delas ut av distriktets Birgitta Helmersson

DM i boule spelades på Långnäs i Bollnäs den 14 september 2021. Följande föreningar från SPF i Hälsingland var med: Alfta, Arbrå, Bollnäs, Järvsö, Nordanstig, Söderhamn och Trönö, sammanlagt 12 lag. 5 matcher/lag a' 35 minuter spelades innan vi hade en vinnare. Vädret var soligt men blåsigt. Distriktet bjöd på kaffe, smörgåsar, korv och dricka. Tävlingarna flöt på i ett bra tempo och alla var nöjda med arrangemanget. Ett vandringspris stod på spel för Arbrås del, som hade 2 inteckningar och ville naturligtvis få en en tredje vinst och därmed få behålla vandringspriset. Arbrå lag 1 kämpade på bra med Håkan Olsson, Stefan Hansson och Yngve Olofsson som vann alla sina matcher. Vandringspriset hamnade nu i Arbrå för alltid och kommer att hänga i boulehallen.