DM i Boule

Vandringspriset hamnade i Arbrå!

• Vandringspriset överlämnas till lag 1: Håkan, Yngve och Stefan

DM i boule spelades på Långnäs i Bollnäs den 14 september 2021. Följande föreningar från SPF i Hälsingland var med: Alfta, Arbrå, Bollnäs, Järvsö, Nordanstig, Söderhamn och Trönö, sammanlagt 12 lag. 5 matcher/lag a' 35 minuter spelades innan vi hade en vinnare. Vädret var soligt men blåsigt. Distriktet bjöd på kaffe, smörgåsar, korv och dricka. Tävlingarna flöt på i ett bra tempo och alla var nöjda med arrangemanget. Ett vandringspris stod på spel för Arbrås del, som hade två inteckningar och ville naturligtvis få en en tredje vinst och därmed få behålla vandringspriset. Arbrå lag 1 kämpade på bra med Håkan Olsson, Stefan Hansson och Yngve Olofsson som vann alla sina matcher. Vandringspriset hamnade nu i Arbrå för alltid och kommer att hänga i boulehallen.