Kycklingcupen 27 mars

En mycket trevlig tävlingsdag med påskinslag!

• Ett frejdigt par i sitt esse
  • Spelet är igång
  • Vem vinner det jättestora påskägget?
  • Ett frejdigt par i sitt esse
  • Spelet är igång
  • Vem vinner det jättestora påskägget?

SPF:s bouletävling, Kyckling cup, spelades i Arbrå onsdagen den 27 mars. 24 spelare hade anmält sig till denna begivenhet. 12 lottade par gjorde upp om resultatet. För att allt skulle gå rätt till var Leif Jansson inlånad från Bollnäs bouleklubb för att sköta det digitala. Efter två 25 minuters matcher var det matpaus, matig macka bjöds det på. Nästa omgång var återigen två matcher och sedan kaffe med kaka. Nu återstod bara en match och sedan kunde segraren koras. Stämningen var på topp och några deltagare var utklädda till kycklingar eller något annat påsklikt. Sådant förhöjer stämningen. Ett "bautastort" påskägg lottades ut. Den lyckliga vinnaren blev Ulla som efter mycket letande hittade sina lotter med vinstnumret.
En mycket trevlig och lyckad bouletävling var nu till ända och avslutades med önskningar om trevlig påsk för alla.
De tre bästa lagen fick ett litet pris.
1.  Rolf Thalin - Gunnar Englin
2.  Håkan Olsson - Ann Hedblom