Månadsmöte 2 maj

Minnesanteckningar från Vårträffen den 2 maj i Sockenstugan.

Dagens underhållare Börje med Färilakvinns spelade och sjöng medannmedlemmarna strömmade in.
Ordföranden Janne Blomgren hälsade alla välkomna till dagens träff, totalt 45 deltagare. Han välkomnade särskilt Börje med Färilakvinns. Var så goda! De inledde med ett potpurri av 4 låtar. Börje drog en historia, som lockade till mycket skratt. Sen följde: Nu är det vår, Du är mitt solsken och Vi här bak i bilen. Börje framförde en Limerick från Arbrå. Den är sann och handlade om Sven Plåtis Jansson. Börje fortsatte med att presentera gruppen, som består av: Börje på dragspel, Tage med gitarr och 5 kvinnor.

Gruppen sjöng Nu är våren här, Vi har så mycket att säga varandra, Livets vår, Om och om, och om igen. Sångerna varvades med historier av Börje. Janne tackade gruppen och sa att ni har lite dansfeeling, Börje svarade ja, tryckare.
Bosse Johansson informerade om kommande händelser i Vallsta. Närmast Spelstämma på Hovet. Byavandring den 13 maj. Allsångskvällar mm.

Nu är det var så goda! Vi serverades sallad, bröd, smör och ost följt av kaffe och kaka.
Tack för det "köket". Under tiden vi åt fortsatte Börje och Färilakvinns med flera sånger, bl a ett mycket uppskattat potpurri med låtar av Sven-Ingvars, också nu varvat med historier.
Janne bad om en låt till och det blev "Timmarna går så fort..." Janne tackade Börje med Färilakvinns för en mycket uppskattad musikstund och rungande applåder hördes.

Kjell Sköld berättade att både han och Inga-Lill också är med PRO där Kjell har hand om resor. Vi uppmanades att kolla efter annons i Bollnäs Nytt efter semestern.
Marjatta och Barbro tog så itu med dragning på årorna. Som vanligt var det många vinster som många blev ägare till. Marjatta informerade om att skogspromenaderna börjar den 17 maj, och Gökottan den 25 maj.
Janne: "Då var det roliga över. Nästa träff är den 5/9 i scoutstugan med Surströmming.
Tack så mycket och Trevlig sommar!"

Vid pennan
Lillemor