Majmötet

Minnesanteckningar från Vårträff 7 maj 2019 i Scoutstugan.

Harriet och Ola med comp spelar under tiden deltagarna anländer.

Marjatta hälsade 37 deltagare hjärtligt välkomna till Vårträff i scoutstugan. Välkomna också till

Harriet och Ola med comp. Ett blad med information om Skogspromenaderna, som börjar den 13 maj, delades ut. Det är bra med motion så välkomna! Dagen ser i övrigt ut så här: Kaffe och macka, musik, Anette Helgesson från biblioteket, kaffe, kaka och dragning på årorna, musik.

Marjatta pratade om enkäten som gått ut till alla medlemmar. Jag saknar några svar, men ni kan svara, trots att svarsdatumet är passerat. Vidare rapporterade hon från Seniorrådet, där Helena Sundberg, polis, uppmanar alla äldre: Låt er inte luras! Helena kommer på vår träff den 5 /11.

Barbro rapporterade från KPR. Hälsocentralerna i Arbrå och Kilafors kommer att vara bemannade med sjuksköterskor för provtagning och omläggning i sommar så som förra året. Tack Barbro!

Nu serverades en matig macka, dryck och kaffe. Harriet och Ola spelade en stund till.

Anette Helgesson hälsades välkommen. Hon presenterade sig. Har jobbat på biblioteket i 20 år.

Arbetar nu med digital tillgänglighet. Hon berättade om flera Appar som finns att ladda ner.

Talböcker på skiva eller via appen Legimus, appen Pressreader som ger tillgång till dagstidningar från över 100 länder. Om man behöver finns talböcker, taltidningslåntagare m fl. Om man har svårt att ta sig till biblioteket finns möjlighet att få böcker hem till bostaden. Anette får en STOR APPLÅD och tack för mycket intressant information. Hon tackar för att hon fick komma till oss. Välkomna till biblioteket!

Dragning på årorna med en extravinst från Harriet och Ola (CDskiva). Det blev också idag många vinster till glada vinnare.

Marjatta berättar om en inbjudan från Cecilia Bruce: Friluftsteatern "Mysteriet i Harsa" 28 – 31/6 och 1-2 /7. Det handlar om nutid. Musik och sång. 250 kr. Fika 80 kr. Vi återkommer om detta.

Gökottan är i år den 30 maj kl. 9.00-

Harriet och Ola med comp spelar en stund till. Stort tack till dem för en mycket uppskattat musikstund.

Tack för idag!

Vid pennan