Påsk-kul i april

Jättetrevligt att så många kom till påskfirandet!

Fler medlemmar än vanligt och därtill många nya hade slutit upp när SPF Seniorerna Arbrå ordnade litet påskfirande i Scoutstugan vid Fornhemmet. Som vanligt hade styrelsen inte sparat på anträngningarna för att gör det trevligt: välkomnande påskkäring i naturlig storlek i entrén, påskdekorationer på borden och ballonger i taket. Barbro hade egenhändigt sått gräsfrön till de små bordsprydnaderna. Jättegulligt! Påskquiz kunde vi roa oss medan vi väntade på att klockan skulle bli två. Ordföranden Marjatta var dagen till ära utklädd till påskkäring och ledde dagen med både information och lekar. Marjatta är aldrig rädd för att bjuda på sig och kan konsten att skapa fin stämning.

Otroligt fin underhållning bjöd trion Kulturalla på. Köket stod för påskbuffén och påskbakelsen till kaffet. Både köket och lotteriansvarig tackades särskilt för sitt arbete. Lottdragning blev det på slutet och mest spännande var det att se vem som skulle ta hem det jättestora påskägget med hemligt innehåll, som lottades ut påentrébiljetten.

Påfyllda till både kropp och själ skildes vi åt och önskade varandra Glad Påsk!