Höstträff 1 oktober

Minnesanteckningar från Höstträff 1 oktober 2019 i Scoutstugan.

Marjatta hälsade 37 deltagare hjärtligt välkomna till Höstträff i scoutstugan. Välkommen också till

Gösta Blank från Delsbo som är vår underhållande gäst idag.

Marjatta gick igenom bildgåtan, som delades när deltagarna kom. De flesta tyckte att den var svår, men alla gillade den.

Gösta Blank presenterade sig: "Jag är väldigt nervös för det blir för sällan som jag uppträder. Det är flera saker som jag ska göra och hoppas att något går bra." Han berättade om när han kom till Arbrå och drog lite historia om Delsbostintan.

Nu serverades kålsoppa med smörgås och dryck. Marjatta undrade om det smakat bra. Det gjorde det!

Nu Gösta Blank lämnar jag ordet till dig.

Gösta visar en hel del trick, typ trolleri, som han gör otroligt bra. Vidare mimar han till ett varierat program med en hel rad olika artister, främst sångare. Tack, tack Gösta för ett trevligt, varierat och underhållande program, som du framförde med bravur.

Så serverades kaffe och god äppelkaka. Dragning på årorna och entrébiljetten.

Nu blev det ett par omgångar med Ståbingo, ett inslag som är mycket uppskattat.

Marjatta informerar om Trygghet i vardagen den 17/10 på Kulturhuset i Bollnäs som pågår hela dagen.

Bingon börjar den 8/10 och läsecirkeln den 15/10. Stavgången pågår. Den 27 november gör vi ett studiebesök på Återbrukshyttan i Bollnäs och Amaryllisutställningen på Mobackes. Det kommer mer information om detta senare.

Hoppas att ni har haft det bra och tack för idag. Vi ses nästa träff den 7/11 i sockenstugan.

Vid pennan

Lillemor