Bouletävling 14 dec 2017

Referat från bouletävlingen

14/12 2017 spelades bouletävlingen "Istappen" i Arbrå boulehall. 30st deltagare hade anmält sig. Deltagarna lottades in i lag om tre spelare. Även några åskådare dök upp. Domaren Sigge hade vi lånat från Bollnäs Bouleklubb. Köket sköttes av Monica Roos och Inga-Lill Öhman. Stort tack till dem.

Hallen var dekorerad med "istappar" av foliepapper. Marjatta Onkenhout hälsade alla välkomna, utklädd till "istappsmänniska". Stort jubel!

Stämningen var hög och humöret på topp, inga sura miner om spelet ibland inte gick så bra. 200 lotter såldes och kaffekokaren gick på högvarv så att alla kunde dricka så mycket kaffe de ville. Till lunch serverades varmkorv, "iskorv", med bröd och något senare en god kaka till kaffet, som Karin Odenland bakat.

Alla tio lagen spelade fem matcher var och efter det kunde domaren räkna fram resultatet.

Istappsvinnare blev Kerstin Persson-Frans Åkerström-Ronny Öhman. Tvåa blev Håkan Olsson-Astrid Olsson-Bror Lundh och som trea slutade Elsa Linck-E-M Niccolai-Rune Jonsson.

Tävlingen var lyckad och alla gick hem nöjda och belåtna.

Marjatta O./aktivitetsgruppen