Nobelfest 6 december 2022

Årets sista träff var något utöver det vanliga - Nobelfest på Träslottet!!

• Marjatta mottog välförtjänt pris i Engagemang och Entusiasm
  • Lars-Göran och BArbro och Marjatta med sitt diplom
  • Marjatta mottog välförtjänt pris i Engagemang och Entusiasm
  • Lars-Göran och BArbro och Marjatta med sitt diplom

Festligt utöver det vanliga var det när SPF Seniorerna Arbrå firade Nobelfest på Träslottet i Arbrå. Personliga inbjudningar hade gått ut till samtliga medlemmar och glädjande nog var det fler än dubbelt så många som vid vanliga månadsmöten som kände sig manade att delta.

Borden var festligt dukade och Bröderna Bertilsson underhöll med dragspel och fiol vilket bidrog till känslan av fest. Sedan Marjatta, vår ordförande. hälsat alla välkomna, bjöds det på trerätters middag och alla lät sig väl smaka.

Några överraskningar bjöd eftermiddagen på: en hemlig gäst hade inbjudits och det visade sig vara SPF-distriktets sekreterare Dan Hälsing, som höll ett litet tal och överräckte en julblomma. Styrelsen och medlemmarna  i Arbrå hade också en överraskning: Ett nytt nobelpris delades ut - i Engagemang och Entusiasm - och mottagare var naturligtvis Marjatta, Motiveringen löd: Marjatta tilldelas priset för sin påhittighet, sin humor, sin förmåga att bjuda på sig själv och sin outtröttliga förmåga att glädja andra.

Som vanligt vid våra träffar stod Marjatta också för en stor överraskning när hon delade ut diplom till alla som varit behjälpliga vid föreningens aktiviteter under året. I god nobelfestanda avtackades också Träslottets personal för sina insatser.

Först efter tre timmars ätande, drickande och glatt umgänge började vi bryta upp upp och tillönskade varandra en riktigt God Jul