Surströmming 7 sept 2022

Höstupptakt med surströmming den 7 september 2022

Äntligen var det dags för att träffas igen efter sommaruppehållet! 32 surströmmingsälskare samlades i Scoutstugan vid Fornhemmet för att avnjuta läckerheten och sällskapet. Glädjande nog fanns flera nya medlemmar med!

Vår ordförande Marjatta berättade att DM i boule spelats i Bollnäs under veckan och att de tre lag som Arbrå deltog med hade placerat sig på plats 1, 4 och 6. Hedervärt med tanke på att 18 lag deltog! Dagens discjockey var Rinus Onkenhout som lät oss lyssna till behaglig bakgrundsmusik samtidigt som vi kunde samtala.

Marjatta hade iordningställt en quiz med temat surströmming som fick oss att aktivera våra små grå.

Efter kaffedrickning och lotterier informerade Marjatta om det kommande studiebesöket på Koldemo Lantbruk den 21 september och att kommande månadsträffar hålls första tisdagen i månaden i scoutstugan.

Vi skildes åt med förhoppningen att träffas vid studiebesöket senare i september.

Kristina Pennlöv