DM 6 september 2023

Fjolårets segrare SPF Arbrå arrangerade årets DM (läs mycket mer om vår bouleverksamhet genom att klicka på Boule t v eller läs om andra trevliga bouleaktiviteter vi haft genom åren)

• Spelet är igång
  • Segrare Söderhamns lag 1
  • Spelet är igång
  • Segrare Söderhamns lag 1

I strålande sol samlades en stor och entusiastisk grupp SPF-medlemmar vid Talludden i Arbrå, där DM i boule skulle gå av stapeln. Sju föreningar deltog med två lag var. Förutom  föreningen i Arbrå  deltog Bollnäs,  Dellenbygden, Söderhamn, Järvsö, Alfta och Trönö.

Redan klockan åtta  hade arrangörerna och funktionärerna samlats för att förbereda med kaffe, smörgåsar, spelplan och annat praktiskt och vid 10  hade flesta inmundigat sitt kaffe, Rinus Onkenhout, dagens domare, hunnit delge information och instruktioner för spelet och man kunde komma igång att tävla.

Miljön på Talludden med närheten till älven är helt fantastisk och dagen blev verkligen lyckad på alla sätt.

Årets segrare blev Söderhamns lag 1 med Kalle Grönkvist, Ralf Almberg och Bo Eriksson. På andra plats kom Arbrå lag 1 och på tredje plats Arbrå lag 2.

Nämnas kan att det var fjolårets segrare Arbrå SPF som arrangerade.