Grill-cupen 12 augusti

• Börje Roos, Ivar Olsson. kocken Marjatta och Karin Odenland
  • Mysigt med fikapaus
  • Domaren Håkan Olsson kollar läget noga

Onsdagen den 12 augusti 2020 hölls bouletävlingen Grill – cupen i Arbrå, SPF stod som arrangör. Olika pensionärsföreningar var representerade. Max 16 spelare fick deltaga, p.g.a. pandemin, och för att kunna hålla avstånd. Vi spelade singel. Vädret var strålande. Allt startade med att Marjatta störtade fram, utklädd till kock, till musiken "Varmkorvboggie". Hon möttes av skrattsalvor och applåder. Tävlingen kunde nu starta med 16 glada spelare i härlig stämning. 5 matcher per spelare skulle avverkas innan segraren kunde koras. Mellan matcherna hann vi bjuda på grillad korv med bröd samt kaffe med härlig kaka som Karin bakat. Fina vinster fanns till lotteriet. Kl. 14.00 var sista matchen spelad och då bröt värsta ovädret ut. Vi hade verkligen tur med vädret!

Resultat från tävlingen: 1. Ivar Olsson, Bollnäs 2. Börje Roos, Vallsta 3. Karin Odenland, Arbrå