Oktoberträff

Minnesanteckningar från höstträffen den 2 oktober 2018 i Scoutstugan

Ordföranden Janne hälsade ett 60-tal deltagare välkomna till höstträff i scoutstugan.

Dagens underhållare Alfta SPF:s sångare och musiker hälsades särskilt välkomna.

Marjatta berättade att en läsecirkel startar i Hyresgästföreningens kvarterslokal tisdagen den 9/10  kl 13 -15 med fortsättning varannan vecka.

Ord och Ton gick nu till Sångare & Musiker från Alfta. De bjöd på ett varierat, väl genomfört och bejublat program. Vi fick lyssna till ett tiotal sånger. Janne tackar Det var en höjdare!

Nu blir det mat! En god morotssoppa med tillbehör serverades.

Henry och Siv från Järvsö informerade oss om resor. Siv berättade om deras rika reseprogram i samarbete med Lönns Buss, som också erbjuds till grannföreningarna. Gå ut på vår hemsida och titta vad vi har för resor. Vill ni ha hjälp, så hjälper vi gärna till.

Tack för att vi fick komma och hälsa på. Janne tackar Järvsö för informationen.

Nu överraskades vi av en solist som sjöng en ballad med många verser "Fröken Johansson". Ett mycket uppskattat inslag.

Så blev det dragning på årorna och entrébiljetten. Som vanligt många vinster varav många skänkta av deltagarna. Vinsterna var både ätbara, till lyst och praktiska saker.

Nu serverades kaffe och kaka. Under kaffet underhölls vi av livemusik med dragspel, cello och bas.

Janne tackade alla som sjungit och deltagit. Ordföranden Henry från Järvsö inbjöd oss till Pärgröt den 14 oktober. Ni är välkomna dit!

Tack för idag! Nästa träff är den 6 november i Sockenstugan..

Lillemor