Septembermötet

Minnesanteckningar från Månadsträff med surströmming den 3 september 2019 i scoutstugan.

Marjatta hälsade 35 deltagare välkomna. Vad roligt att se er igen! Så Hjärtligt välkomna!

Idag får vi surströmming/sill alternativt köttbullar. Vi har Bälg Anders, som skall leda oss i Allsång hos oss idag.

Nu äter vi! Mätta och nöjda är vi redo för nästa programpunkt. Tack "köket"!

Var så god Anders! Välkomna att sjunga Allsång med mig. Det blev sex sånger av varierat innehåll. Vi sjöng av hjärtans lust.

Nu blev det paus med kaffe och god kaka.

Marjatta informerade om att Skogspromenaderna börjar den 23/9, Bingon den 8/10 och Läsecirkeln den 15/10. Enkäten har styrelsen studerat ingående. Många önskade studiebesök. Det första blir till Återbrukshyttan i Bollnäs. Samma dag gör vi ett besök på Mobackes Amaryllisutställning. Vidare info kommer så småningom.

Från seniorrådet den 2/9 meddelade Marjatta att Helena Sundberg påtalar att det inte är alldeles lugnt i våra kommundelar. Alla klagar på buskörning nattetid. I Arbrå är det dock lugnt just nu. Helena kommer till vår träff den 5 nov och pratar om trygghet i vardagen.

Kristina Pennlöv meddelade att distriktet har beslutat att alla SPF medlemmar får Gratis utbildning i internet, mobiltelefon och paddor m.m. Vuxenskolan har en grundkurs för nybörjare på "Padda". I Arbrå börjar en lokal studiecirkel i oktober. Vi behöver ledare till cirklar i IT. Att distriktet står för alla kostnader för medlemmar i SPF, kan generera nya medlemmar till oss. Tack Kristina!

Dragning på årorna och entrébiljetten. Som vanligt många vinster till en lång rad lyckliga vinnare.

Vi tar så upp allsången igen och nu blev det åtta sånger. Vi sjöng också nu av hjärtans lust. Anders tackar publiken för sången. Marjatta tackar Anders för en trevlig sångstund.

Tack för idag. Nu är det inget mer idag. Ta med er fler när vi ses i oktober här i scoutstugan!!

Vid pennan

Lillemor