Vårträffen 8 maj

Härliga underhållare vid vårträffen

Minnesanteckningar från Vårträffen den 8 maj 2018 i Scoutstugan

Ordföranden Janne hälsade 50 deltagare välkomna till Vårträff i scoutstugan:
Välkomna ska ni vara allihop! Nu blir det drag. Och nu kör vi igång.
Dagens tema var Musik och sång med KGB från Nianfors och Delsbo. KGB sjöng och spelade en hel rad med countrylåtar blandat med historier och historik om countrymusiken..

Ärade församling, nu är det dags att rulla in förtäringen! Först vill Marjatta säga några ord:

Gökottan är inställd på grund av blöta marker, istället blir det KOLBULLEMYS, som vi bjuder på, den 30 maj vid tennisbanorna kl.10. Det blir
gåbingo, lotteri, kaffe och kaka. Kanske också lite boulespel.
Den 21 maj kl. 10-12 börjar skogspromenaderna. Samling vid Boulehallen. Ta med eget fika och stavar. Välkomna dit!

Nu serverades pastasallad med smör, bröd och dryck. Tack "köket"!
Mätta och nöjda fick vi lyssna och njuta av mer musik och sång av KGB. Det blev några svenska och några nyare låtar blandat med historier och country.

Janne tackar "grabbarna". Fantastiskt bra! STORT TACK KGB med en STOR APPLÅD.
Så var det dags för kaffe och kaka.

Barbro Englund informerade om KPR som fått visst gehör för sina protester mot "sommarstängningen" 2017. Det ser nu ut som att Arbrå HC får ha öppet för provtagningar och omläggningar. Beskedet togs tacksamt emot. Hoppas nu att det blir så.

Dragning på årorna. Som vanligt fanns det mycket vinster både praktiska, ätbara och till lyst. Många vinnare kunde glada gå hem med sina vinster.
På entrébiljetten vann en deltagare ett presentkort på fri entré till en månadsträff.
Janne tackar så mycket för idag. Vi ses på nästa träff den 4 september här i scoutstugan. Kom till Boulehallen för skogspromenader den 21 maj och till Tennisplan den 30
maj för KOLBULLEMYS.

Lillemor