Höst 2024

Promenader september - december

  • Vi var många i Bygget - 25 st
  • Lite sol innan besöket på Vrå museum
  • Calle Johnsson - racerföraren
  • Speciellt herrarna var intresserade.
  • Liten hundförare
  • Fika på Monicas altantrappa
  • Disigt men vackert över Torserydssjön
  •  Vi var många i Bygget - 25 st
  • Lite sol innan besöket på Vrå museum
  • Calle Johnsson - racerföraren
  • Speciellt herrarna var intresserade.
  • Liten hundförare
  • Fika på Monicas altantrappa
  • Disigt men vackert över Torserydssjön

I början på hösten hade vi besök av SPF Angelstad och tillsammans var det 38 st promenerare på "stadsrunda" i Odensjö. 

Nytt besöksmål  i september var Bygget och då var vi 25 st som tittade runt i byn under guidning av Lilian och Sven-Olof från Lidhult.

Sista promenaden i månaden blev i Vrå och då besökte vi ävan det nyöppnade museet på Vrågården som har en utställning om Calle Johnsson - berömd racerförare från Vrå. Han var även lanthandlare i Vrå.

En måndag i oktober gick från Gårdshult och skulle mot Hästhult men nån´stans blev det fel och vi hamnade i Loftsgård, men hittade ju tillbaka till Gårdshult för fika på Monicas altan.

Vid oktoberpromenad i Unnaryd fick vi även en titt på bonadsmuseet.

Så är vi inne i november och det kan vara grått men behagligt väder ändå.