Månadsmöte april

Månadsmöte den 11 april på Tallklinten.

SPF Seniorerna i Odensjö bjöd in till månadsmöte den 11 april på Tallklinten

Ordförande öppnade mötet och ett 30-tal medlemmar hälsades välkomna.

Han gav information från KPR-möte med kommunen. Det har bildats en grupp på 8 st. som skall komma med förslag och bearbeta frågor inför möte med kommunen. Bland dessa 8 personer ingår vår ordförande Sive Björk.

Lisbeth Johansson berättade om några förslag till aktiviteter bl.a. ett tillfälle för pizzabakning i Unnaryd. För information och intresseanmälan ta kontakt med Lisbeth.

SPF vill sporra till medlemsrekrytering genom utlottning av en resa till Göteborg.

Doris har en lista om önskemål av läkare till Lidhult som kan skrivas på.

Kommande aktiviteter är endagsresa 15 maj arrangerad av SPF Vrå/Lidhult, gökotta 16 maj i Hembygdsparken och sillfest 11 juli på Tallklinten.

Efter mötet höll Lena Jeppson-Råsbrant,Ljungby föredrag om benskörhet, vilket var givande och uppskattat.

Christer Andersson Kinhult,Ljungby underhöll med sång och gitarrspel.

Kaffe med smörgås är alltid uppskattat inslag liksom lotteriet.

Värdar för mötet var Asta och Lars-Olof, Gulli och Sten.