Månadsmöte den 17 nobember

Månadsmöte för SPF Seniorerna i Odensjö.

Den 17 november hölls årets sista månadsmöte på Tallklinten.

Mötet startade med ordinarie förhandlingar.

Reseansvarig Anna-Lena Jönsson berättade om ett erbjudande att besöka två avVäxjö Lakers hemmamatcher i SHL.  Den 19 januari match mot Malmö Redhawks och den 2 mars match mot IK Okarshamn. 150 kr för sittplats och 100 kr för ståplats. Buss ordnas. Anmälan görs till Anna-Lena.

Erbjudande har också kommit från SPF Vrå/Lidhult att följa med på resa till Falkenbergsrevyn den 17 januari. Se  första sidan på hemsidan.

Bengt Herrman, son till Carl-Olof Herrman som är välkänd präst i Odensjö, har erbjudit sig  att den 3 maj 2023 besöka SPF:s möte och berätta om "Utvandringen till Amerika".

Prishöjning för fika på våra möten kan komma att höjas från 60 kr till 100 kr. Beslut  tas på årsmötet.

Efter avslutat möte serverades god fika.

Som avslutning underhöll Billy Björk med sina resor till Kandalaksja vid Vita Havet i nordvästra Ryssland, som från början var ett skolutbyte med Strömbackaskolan i Piteå. Det blev många resor åt båda hållen som Billy berättade med inlevelse om.