Allmän information

SPF Seniorerna Gamletull Halmstad

Vi är en lokalförening inom SPF Seniorerna. Förbundet är politiskt och religiöst obundet och har cirka 243 000 medlemmar. Vårt mål är att verka för gemenskap och trivsel samt att ta till vara medlemmarnas intressen.

SPF Seniorerna Gamletull Halmstad grundades 1989. Vi är i dag cirka 500 medlemmar. Du kan bli medlem om du har rätt att få pension av något slag eller om du är gift eller sammanboende med medlem. Som medlem kan du också besöka andra SPF-föreningar.

Medlemsavgiften är för närvarande 290 kronor. Par betalar båda full avgift. Förbundet skickar ut inbetalningskort i november året före det kalenderår som avgiften avser. Avgiften skall vara betald
senast 31 januari. Medlem som inte har betalt medlemsavgiften senast 1 april anses ha begärt sitt utträde ur föreningen.
Uppsägning av medlemskap skall ske skriftligen till medlemsansvarig Maria Björkman eller via e-post till spf.gamletull@telia.com. Byte av telefonnummer eller e-post meddelas också till Maria Björkman.

Alla, som under verksamhetsåret fyller 85 år, kommer att inbjudas till en gemensam lunch på föreningens bekostnad.

Ibland tar vi bilder vid våra möten. Bilderna kan du sedan se på vår hemsida www.spfseniorerna.se/gamletull. Säg till om du inte vill vara med på en sådan bild.