Föreningskonferensen 2021

Efter två års väntan var det äntligen dags för föreningsordföranden och styrelseledamöter att träffas ”på riktigt” på Föreningskonferensen i Medborgarhuset i Eslöv den 8 oktober.
Föreningskonferensen hette tidigare Ordförandekonferensen, men bytte namn för att vara mera inkluderande – såväl ordföranden som övriga styrelseledamöter är välkomna.
Ca 140 representanter från nästan 60 föreningar deltog (inklusive distriktsstyrelsen och föreläsare) och dagen blev en succé. Alla verka lika glada över att äntligen kunna träffas igen!

Distriktsordförande Knut Sigander inledde dagen med att hälsa alla välkomna och berättade om distriktsstyrelsens organisation. Distriktsstyrelsen och kanslipersonalen presenterar sig.
Knut Sigander informerade om kongressen, de nya stadgarna samt presenterade distriktsstyrelsens målsättningar för det kommande året.
Efter det tog föreläsarna vid enligt dagens program. Nedan följer länkar till presentationerna.
Dagen avslutades med grupparbeten där deltagarna delades upp i samtalsgrupper med i uppdrag att spana idéer kring rekrytering, medlemsvård och rekrytering av nya styrelseledamöter. En sammanställning av grupparnas arbete hittar ni på denna sidas undersida, eller klicka här för att komma dit direkt.
Föreningskonferensen avslutades vid 15.30-tiden och vi tackar alla som var där för en bra dag!

Presentation Skånedistriktet
Presentation Marie-Louise Söderberg, Inte ensam
Presentation Tore Kvist, utformning boenden
Presentation Anna Eriksson, Pensioner
Information om boken "Trygg Pension och hur man beställer den
Studieförbundet Vuxenskolan & SPF
Skånedistriktet, rekrytering och facebook

Grupparbeten under Föreningskonferensen.

Deltagarlista Föreningskonferens anmälda 2021-10-04 kl12Korrigerad deltagarlista innehåller endast aktivt anmälda och är inte komplett med styrelsen, valberedning, andra gäster etc. Listan kommer inte att ändras flera gånger.

Reviderat program
Program Föreningskonferensen 8 oktober 2021.pdf

Inbjudan har skickats ut per mail men ni kan även hitta den här

Målgrupp: Ordförande och andra förtroendevalda.
Ordinarie avgift 295 kr. I år: ”Gå 2, betala för 1”. Nu skall föreningsarbetet igång igen och därför subventionerar distriktet extra.
Faktura skickas till respektive förenings kassör efter konferensen och anmälan måste därför vara konfirmerad av föreningen.

Anmälan genom Mina sidor eller direkt till Skånedistriktets kansli, spf.skane@telia.com eller ring till 0413-29114.

Hjärtligt välkomma!