Studieförbundet Vuxenskolan, SV

SPF Seniorerna är en medlemsorganisation i Studieförbundet Vuxenskolan och är en av SV:s största kunder och samarbetspartners.
På denna sida presenteras SV:s egna kurser samt allmän information om SV. SPF-kurser som arrangeras i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan ligger på andra sidor.

Länk till föreläsnng om AI. 17 maj på 7 olika orter

Länk till grundkurs för nyblivna ordföranden och kassörer, april 2024

Länk till cirkelledarutbildning våren 2024

Länk till inspirationskatalogen 2023–2024

Länk till cirkelledarutbildning vår–höst 2023

Motivera ideella
Gå gärna in på denna sida www.sv.se/foreningsutveckling och scrolla ner till filmen "Möt Aron Schoug – att motivera ideella". Det är något som berör och som vi bör fundera över.

Våga ha digitala möten och studiecirklar!
I corona-pandemins spår har digitala möten blivit ett allt viktigare verktyg för att hålla kontakt och ha möten när det inte är möjligt att träffas fysiskt. Studieförbundet Vuxenskolan hjälper gärna till om er förening vill anordna ett digitalt möte eller cirkel.
Laila Callegari, verksamhetsutvecklare och utbildare på SV Malmö, har intervjuat några SPF-deltagare som berättar om sina positiva erfarenheter av digitala möten.
Lyssna på dessa korta klipp och bli inspirerad!

Klipp 1 – intervju med Anna-Stina och Inga-Greta
Klipp 2 – intervju med Harald och Sixten

Allmänt om Studieförbundet Vuxenskolan

Studieförbundet Vuxenskolan har omorganiserats år 2016 och 2017. SV i Skåne består numera av tre avdelningar; Malmö, Lund och Skåneland.

Äldre inspirationskataloger:

Studiekatalog 2021–2022