Nytt år, nya möjligheter!

SPF Seniorerna är den största pensionärsföreningen i Skåne med drygt 35.000 medlemmar och 120 lokala föreningar! För många seniorer har livet förändrats tack vare ett medlemskap i en lokalförening med trevliga utflykter, aktiviteter och nya vänner genom SPF.

Det känns alltid lite spännande med ett nytt år – vad kommer att hända under året? Små beslut kan ge stora följder. Som till exempel ett medlemskap i SPF Seniorerna. Om du bestämmer dig för att bli medlem kan det mycket väl hända att ditt liv kommer att förändras på ett positivt sätt. Genom SPF kan du hitta gemenskap med nya bekanskaper och vänner och roliga aktiviteter. Med 120 lokalföreningar i Skåne finns det alltid en förening i närheten där du bor!

Som medlem i SPF får du:

• Nya vänner och social gemenskap genom din lokalförening.
  • Tidningen Senioren med 9 nummer/år (värde 380:–).
  • Medlemsförmåner från förbund, distrikt och förening.
  • Möjlighet att få Smart Seniorkort med fler rabatter kostnadsfritt.Möjlighet att delta i resor, studiecirklar, utflykter och friskvårdsaktiviteter.
  • Information om och stöd av, vårt opinionsarbete med äldrefrågor.
  • Ett medlemskap kostar 250–350 kr/år beroende på lokalförening.

Visste du att SPF Seniorerna också bedriver ett viktigt opinionsarbete för att förbättra seniorers villkor? I denna tid är det viktigare än någonsin med påverkansarbete!

Några aktuella frågor som SPF Seniorerna arbetar med:

• En tryggare äldreomsorg med mera pengar till äldrevården och bättre arbetsvillkor och utbildning för personalen.
  • Äldreomsorgslyftet – 2021 får kommunerna 7,4 miljarder extra statliga pengar. Våra representanter i kommunala pensionärsråden bevakar att pengarna används rätt.
  • Äldre ska prioriteras för vaccin – vaccinationsordningen ska ligga fast.
  • Åldersdiskriminering.
  • Förbättrade bolånevillkor för äldre.

Ensam är INTE stark. Ju fler vi är, desto större möjlighet att påverka!

Vill du bli medlem? Klicka HÄR för att läsa mer. Välkommen!