Skånes Distriktsmästerskap i Bowling 2023

SPF Seniorerna Skånes distriktsmästerskap arrangerades av 108 Vänkretsen Eslöv den 8 och 11 september.
Här finns ett kort referat, resultat och bilder

• En miss på slutet (som inte syn än) kostade mästerskapet

Intresset för Distriktsmästerskapet var stort i år. Från början var antalet maximerat till 60 deltagare måndagen den 11 september, men arrangerande förening 108 Vänkretsen Eslöv lyckades hitta extra tider fredagen innan. Deltagarantalet blev slutligen närmre 80 personer totalt på ett par fina sensommardagar i september.
De flesta som tävlat tidigare var inte kvar till slutet när det blev väldigt spännande på slutet.
Regerande mästare för herrar, Göran Ekstrand, som även var en av personerna som lagt ned stort arbete på att arrangera tävlingen, hade chansen att vinna igen, men en "split" på slutet grusade möjligheten till strike och därmed förhoppningarna om titeln. (Resultatraden fram till splitten ses på denna sida ovan.) Knappt före Werner Sauer blev segrare därmed Roger Karlsson, Club 73 Svedala, som spelat 6 fina serier tidigare på dagen.
Gunvor Landgren, SPF Ängelholm, spelade stabilt, vann ganska övertygande och blev distriktsmästare bland damerna, trots en bästa serie av Gunilla Magnusson, Ystad, på 203 poäng.
Lag-mästare blev Werner Sauer, som även hade bästa enkelserie på 244, och Göran Ekstrand från hemma föreningen 108 Vänkretsen Eslöv.

Bland SPFs bowlare finns det tradition för mängder av priser till delprestationer och klassvinster. I år skulle dessa swishas till vinnarna, så även om digitaliseringen ibland går trögt inom orgaisationen är i alla fall bowlarna med på banan.
Sammanställning av priser samt resultat finns nedan samt ett bildspel av inkomna bilder tagna i vimlet.

Priser DM i Bowling Resultat 2023.pdf

Resultat DM Bowling 2023.pdf